W trakcie zajmowania się PR-em spoczywa na mnie równocześnie ogrom odpowiedzialności za wizerunek marki funkcjonujący w mediach i wśród potencjalnych klientów. Jeden błąd może wiązać się – w tym przypadku – z długotrwałym spadkiem zainteresowania ze strony konsumentów. W moim odczuciu PR jest nierozerwalnie związany z brandem – zarówno korporacyjnym jak i personalnym.
„…czym jest dobry plakat bez chwytliwego i zapadającego w pamięć hasła,
strona bez dobrze przygotowanego tekstu lub artykułu… i przemówienie bez puenty”
Moja propozycja współpracy dotyczy wsparcia w zakresie redagowania tekstów komercyjnych oraz innych elementów marketingu tworzonego za pomocą liter, słów i dopracowanych skojarzeń… ale i nie tylko.
Odnośnie PR wspieram klientów w zakresie:
- kreowania wizerunku firmy, przedsiębiorstwa lub instytucji,
- doradzania w zakresie organizacji imprez, wydarzeń i konferencji prasowych,
- pomocy w spotkaniach biznesowych,
- wsparcia przy kontaktach z mediami,
- copywritingu – o którym piszę poniżej…
Teksty na stronę
Treść strony internetowej jest jej najważniejszą częścią. Dzięki niej klienci – szukający w sieci produktów i usług – mają możliwość zapoznać się z ofertą. To właśnie tekst na stronie – jako pierwszy czynnik – ma przekonać potencjalnego klienta do wybrania konkretnej firmy jak również pozycjonować stronę. Prezentowana treść musi być oczywiście odpowiednio zredagowana. Dobrze napisany tekst zgodny z zasadami pozycjonowania znacznie ułatwi znalezienie portalu za pomocą wyszukiwarki. Chciałbym tutaj wyraźnie zaznaczyć – pozycja w wynikach np. Google czy Yahoo to nie tylko PPC (Google AdWords), zależy również od formy tekstów zawartych na stronie www oraz odpowiednio dobranych w nich słów kluczowych.
Reasumując zamówienie wysokiej klasy artykułów i opracowań pozycjonujących (SEO copywriting) sprawi, że dana strona będzie na pewno częściej wyświetlana w sieci. Oczywiście jest to jeden z czynników wchodzących w skład Search Engine Marketing.
Opisy produktów i aktualizacje stron firmowych
Profesjonalnie i przejrzyście przygotowany opis produktu jest nieocenioną pomocą w sprzedaży. Celem takiego opisu jest przekazanie klientom precyzyjnej informacji odnośnie oferty – zakomunikowanie jej niepowtarzalnego charakteru, wysokiej jakości oraz zaznaczenie różnic w stosunku do propozycji ze strony konkurencji. Odpowiednie użycie słów kluczowych pozwoli również łatwiej dotrzeć do strony produktowej potencjalnym klientom.
Artykuły na strony internetowe
Artykuły pozwalają nawiązać kontakt z szerokim gronem odbiorców w internecie. Ciekawy artykuł związany tematycznie z określonym segmentem rynku przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.
Każdy redagowany artykuł przechodzi cztery fazy: koncepcji – analizy materiałów klienta i ustalenia zarysu, redagowania tekstu – stworzenia merytorycznego szkieletu zgodnego z zasadami SEO popartego następnie dopracowaną stylistyką, weryfikacji – zarówno ze strony autora jak i klienta oraz na koniec akceptacji.
Przygotowywanie kampanii reklamowych, haseł, oferty handlowej oraz treści reklam
Dobre hasło jest podstawą do wszystkich działań marketingowych i wizerunkowych – przyciąga uwagę, buduje odpowiednie skojarzenia i współtworzy wizerunek. Umiejętnie dobrany slogan przekonuje, zachęca, zapada w pamięć oraz wiąże podświadomie potencjalnego klienta/wyborcę z osobą, firmą lub produktem.
„…uważam, że tworzenie haseł i sloganów reklamowych
to zadanie wymagające zarazem dyscypliny i swobody myślenia…”
Oferta handlowa – to przede wszystkim projekty tekstów handlowych i promocyjnych wykorzystywanych w różnym zakresie, ale jednym celu – aby zachęcić i przyciągnąć odbiorców. Słowo „projekty” oznacza, że żaden element realizacji nie jest przypadkowy. Tworzone oferty handlowe muszą być tak zaplanowane, by zwyciężały w rywalizacji o uwagę, zaufanie i decyzję.
Nazwy własne
Profesjonalne tworzenie nazwy firmy (naming), usługi lub też strony www (domeny) może zadecydować o powodzeniu nowego biznesu i ma duży wpływ w w/w pozycjonowaniu. Oferta obejmuje wycenę i pracę nad nazewnictwem, które działa jak precyzyjny mechanizm przedsprzedaży.
Tworzenie nowej nazwy (renaming) to proces, w którym zostaje zaprojektowana nowa nazwa dla istniejącego na rynku przedsiębiorstwa lub produktu. Powodem zlecenia takiego działania może być – chociażby – chęć podkreślenia wzbogaconej o dodatkową ofertę usługi lub zwiększenie sprzedaży produktu/usługi.
Zapraszam do współpracy – indywidualne i kreatywne podejście do każdego projektu otrzymują Państwo w standardzie.