PR i Copywriting – czyli magia słów… i nie tylko…

W trakcie zajmowania się PR-em spoczywa na mnie równocześnie ogrom odpowiedzialności za wizerunek marki funkcjonujący w mediach i wśród potencjalnych klientów. Jeden błąd może wiązać się – w tym przypadku – z długotrwałym spadkiem zainteresowania ze strony konsumentów. W moim odczuciu PR jest nierozerwalnie związany z brandem – zarówno korporacyjnym jak i personalnym.

„…czym jest dobry plakat bez chwytliwego i zapadającego w pamięć hasła,
strona bez dobrze przygotowanego tekstu lub artykułu… i przemówienie bez puenty”

Moja propozycja współpracy dotyczy wsparcia w zakresie redagowania tekstów komercyjnych oraz innych elementów marketingu tworzonego za pomocą liter, słów i dopracowanych skojarzeń… ale i nie tylko.

Odnośnie PR wspieram klientów w zakresie:

  • kreowania wizerunku firmy, przedsiębiorstwa lub instytucji,
  • doradzania w zakresie organizacji imprez, wydarzeń i konferencji prasowych,
  • pomocy w spotkaniach biznesowych,
  • wsparcia przy kontaktach z mediami,
  • copywritingu – o którym piszę poniżej…

Teksty na stronę

Treść strony internetowej jest jej najważniejszą częścią. Dzięki niej klienci – szukający w sieci produktów i usług – mają możliwość zapoznać się z ofertą. To właśnie tekst na stronie – jako pierwszy czynnik – ma przekonać potencjalnego klienta do wybrania konkretnej firmy jak również pozycjonować stronę. Prezentowana treść musi być oczywiście odpowiednio zredagowana. Dobrze napisany tekst zgodny z zasadami pozycjonowania znacznie ułatwi znalezienie portalu za pomocą wyszukiwarki. Chciałbym tutaj wyraźnie zaznaczyć – pozycja w wynikach np. Google czy Yahoo to nie tylko PPC (Google AdWords), zależy również od formy tekstów zawartych na stronie www oraz odpowiednio dobranych w nich słów kluczowych.

Reasumując zamówienie wysokiej klasy artykułów i opracowań pozycjonujących (SEO copywriting) sprawi, że dana strona będzie na pewno częściej wyświetlana w sieci. Oczywiście jest to jeden z czynników wchodzących w skład Search Engine Marketing.

Opisy produktów i aktualizacje stron firmowych

Profesjonalnie i przejrzyście przygotowany opis produktu jest nieocenioną pomocą w sprzedaży. Celem takiego opisu jest przekazanie klientom precyzyjnej informacji odnośnie oferty – zakomunikowanie jej niepowtarzalnego charakteru, wysokiej jakości oraz zaznaczenie różnic w stosunku do propozycji ze strony konkurencji. Odpowiednie użycie słów kluczowych pozwoli również łatwiej dotrzeć do strony produktowej potencjalnym klientom.

Artykuły na strony internetowe

Artykuły pozwalają nawiązać kontakt z szerokim gronem odbiorców w internecie. Ciekawy artykuł związany tematycznie z określonym segmentem rynku przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.

Każdy redagowany artykuł przechodzi cztery fazy: koncepcji – analizy materiałów klienta i ustalenia zarysu, redagowania tekstu – stworzenia merytorycznego szkieletu zgodnego z zasadami SEO popartego następnie dopracowaną stylistyką, weryfikacji – zarówno ze strony autora jak i klienta oraz na koniec akceptacji.

Przygotowywanie kampanii reklamowych, haseł, oferty handlowej oraz treści reklam

Dobre hasło jest podstawą do wszystkich działań marketingowych i wizerunkowych – przyciąga uwagę, buduje odpowiednie skojarzenia i współtworzy wizerunek. Umiejętnie dobrany slogan przekonuje, zachęca, zapada w pamięć oraz wiąże podświadomie potencjalnego klienta/wyborcę z osobą, firmą lub produktem.

„…uważam, że tworzenie haseł i sloganów reklamowych
to zadanie wymagające zarazem dyscypliny i swobody myślenia…”

Oferta handlowa – to przede wszystkim projekty tekstów handlowych i promocyjnych wykorzystywanych w różnym zakresie, ale jednym celu – aby zachęcić i przyciągnąć odbiorców. Słowo „projekty” oznacza, że żaden element realizacji nie jest przypadkowy. Tworzone oferty handlowe muszą być tak zaplanowane, by zwyciężały w rywalizacji o uwagę, zaufanie i decyzję.

Nazwy własne

Profesjonalne tworzenie nazwy firmy (naming), usługi lub też strony www (domeny) może zadecydować o powodzeniu nowego biznesu i ma duży wpływ w w/w pozycjonowaniu. Oferta obejmuje wycenę i pracę nad nazewnictwem, które działa jak precyzyjny mechanizm przedsprzedaży.

Tworzenie nowej nazwy (renaming) to proces, w którym zostaje zaprojektowana nowa nazwa dla istniejącego na rynku przedsiębiorstwa lub produktu. Powodem zlecenia takiego działania może być – chociażby – chęć podkreślenia wzbogaconej o dodatkową ofertę usługi lub zwiększenie sprzedaży produktu/usługi.

Zapraszam do współpracy – indywidualne i kreatywne podejście do każdego projektu otrzymują Państwo w standardzie.