Architekt marki

MARKA – czyli kampanie wizualne, identyfikacja marki, copywriting & PR… oraz kreatywne podejście do tematu…

Inwestowanie w tworzenie i rozwój brandu zaleca się w sytuacji, gdy potencjalnym klientom brakuje informacji pozwalającej znaleźć, ocenić i wybrać poszczególne oferty produktowe. Dzieje się tak, ponieważ przy dostępnych źródłach danych nie są oni w stanie zanalizować posiadanej informacji. To właśnie chaos panujący w przestrzeni medialnej – zarówno tradycyjnej jak i internetowej – skutkuje info-przeładowaniem, jak również doprowadza do utrudnienia lub uniemożliwienia identyfikacji nabywcy z konkretną marką.

…Proszę się zastanowić – dlaczego w supermarkecie sięgacie Państwo po ten a nie inny produkt? Czy nie jest to przypadkiem marka obiecująca walory, które przypadły Państwu do gustu? Często nie zwracamy uwagi jak podświadomie identyfikujemy się z marką. Ile razy słyszałem „kupuję produkt, ponieważ jego jakość jest najlepsza” – jak dla mnie jest to właśnie obietnica marki. …

W mojej opinii istotą kampanii brandigowych jest rozłożony w czasie proces projektowania, wdrażania i zarządzania marką, a nie krótkookresowe stymulowanie wzrostu sprzedaży. Wśród działań promocyjnych w internecie większość ma charakter typowo nakłaniający. Kampanie brandingowe o niebagatelnym znaczeniu dla firmy są zaś zaniedbywane.

Aby być zauważonymi, kampanie brandingowe coraz częściej muszą sięgać po niebanalny przekaz i zróżnicowane – w tym ambientowe – nośniki, których zadaniem jest olśnić potencjalnego odbiorcę, zapaść w pamięć i wywołując pozytywne skojarzenie, związać z marką.

Marka to nie perpetuum mobile – wykreowana nie działa samoczynnie i z jednakową siłą…

W moim odczuciu efekt nowoczesnej kampanii marketingowej (brandingowej) nie powinien ograniczać się tylko do przyciągnięcia uwagi, ale i nawiązania dialogu z potencjalnym klientem. Należy wspierać działania w/w kampanii nie tylko z punktu widzenia kreowania pożądanych efektów, ale również utrzymania i dalszego rozwoju relacji klient – marka.

W swojej pracy rozróżniam dwa nurty działań brandingowych – markę firmy (corporate branding) oraz markę osobistą (personal branding). O ile pierwsze zagadnienie jest popularne w rodzimym świecie biznesu, o tyle marka osobista pozostaje nadal niedocenionym, ale niezaprzeczalnie użytecznym nośnikiem informacji. Jaki jest system mojej pracy? Otóż warsztat pracy nad marką to wykorzystanie narzędzi przedstawionych w niniejszej ofercie – graficznego designu, copywritingu, umiejętności kreowania zdarzeń w internecie itd.. Nie bez znaczenia pozostaje również najważniejsze narzędzie, jakim jest kreatywne podejście do zagadnienia…

Proszę zauważyć, że najbardziej wartościowa marka Apple zyskała na inwestowaniu w ponadczasowy brand nieżyjącego już Steve’a Jobsa, który z kolei podniósł znaczenie korporacji wizerunkiem swojej osoby. Takie współdziałanie dwóch brandów nie jest odosobnione. Z polskiego rynku mogę przytoczyć chociażby kampanie polityczne, gdzie partia wspiera kandydata, natomiast znany i szanowany kandydat staje się lokomotywą kampanii…

Doradzam i pomagam w zakresie…

  • Marki osobistej
  • Marki korporacyjnej

Zapraszam do współpracy – indywidualne i kreatywne podejście do każdego projektu otrzymują Państwo w standardzie.